piątek, 6 grudnia 2013

Piernikowa chatka Baby Jagi- szablony i wykonanie- cz.1


W internecie można znaleźć przeróżne szablony, które ułatwią wykonanie chatki. Wymiary moich są następujące:
podstawa: 17 cm x 12 cm.
dach: 17 cm x  8 cm.
ściany boczne: 15 cm x 10 cm
przód i tył: 10 cm x 10 cm x 7cm



Przod i tył chatki mają oczywiście ten sam szablon, ale celowo opisałam, że jest to tył, żeby nie zapomnieć o różnicy w rozmieszczeniu okien i o zostawieniu miejsca na drzwi.

Szablony wycięłam z opakowania po płatkach owsianych (yulaf ezmesi) i przykładałam do ciasta śliską stronę tego opakowania. W przeciwnym razie szablon klei się do ciasta i trzeba go odrywać, a to z kolei grozi deformacją poszczególnych elementów chatki i skokiem ciśnienia potencjalnego konstruktora tej słodkiej budowli ;)
(Podłoga mojej chatki jest właśnie po takich przejściach z odrywaniem szablonu, kiedy to przyłożyłam nie tę stronę, co trzeba)

Ciasto, którego składniki i opis przygotowania podałam w poprzednim poście link wystarcza na materiał budowlany do 1 chatki + około 25 pierniczków na choinkę (1 blacha).





Pomysł na witrażowe okna (i nie tylko) zaczerpnęłam stąd, ale zinterpretowałam oczywiście po swojemu :)



Dach trzeba wyciąć trochę większy od szablonu, a dopiero po wykonaniu ozdobnego wykończenia foremką w kształcie serca, ponownie przyłożyć szablon i odkroić nadmiar ciasta.
Otwór w podłodze wycięty został w celu późniejszego umieszczenia w chatce oświetlenia.




Nie zapominać o kominie i drzwiach :)









POROWNAJ NAJLEPSZE CENY, SPEDZ WEEKKEND LUB ZAPLANUJ WAKACJE W DOWOLNIE WYBRANYM MIEJSCU NA SWIECIE www.daisyhotels.com

ODKRYJ BODRUM www.staybodrum.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz